Konsten att vara underbar

Den konsten är få förunnat. Men våra barn är underbara såklart och Axel får stå modell för detta i det här inlägget. Nya citat...
-Pappa, vad är bög för nåt?
-Det är när två killar gillar varandra. Fast man brukar inte säga det ordet. Var har du hört det?
-Jag vet inte, jag bara kan det.
Axel står i duschen:
-Pappa, vilket schampoo ska jag ta?
-Hmm...du kan ta mitt förresten?
-Blir jag svart i håret då?

Melvin berättade att en kille i hans klass ska uppträda i Lyrfågelns talang-tävling.
-Ska han hippa-hoppa?
Till sist en liten anekdot från dagen då vi hade släktkalas för Axel. Det började med att vi berättade att vi skulle ha kärran med oss för att hämta en present som vi köpt. Axel blev själaglad och hoppade högt.
-Ni skojar med mig? hihihi. Ni skojar va?
-Nej.
-Jo, ni skojar.
När vi sedan åkte och hämtade presenten i Vargön (en "vuxen-säng") så ville han inte titta. Men senare på kvällen gick han ändå med på att gå ut och kika på kärran, varpå en mycket besviken min uppstod.
-Jaha, var det en sån...
-Ja, du ville ju ha en annan säng, försökte pappan glatt.
-Jag gillar inte sängar...
...och sen gick han därifrån
Senare förstod vi att han trodde han skulle få en cross...
Men nu sover han ändå i sin nya säng och är dock glad över den. Men det gör lite ont i hjärtat.
Hoppas han blir gladare i morgon på sin födelsedag när han får en CD-spelare och en VM-boll.

Kommentarer
Postat av: Farmor Eva-Britt

Älskade ungar! Visst ko mmer han att gill sin säng! Pussar ohc kramar!

2010-06-19 @ 11:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback