8 juli - Kristianopel

Idag har vi varit på historiska platser. Dels i Kristianopel, där vi kunde vandra på muren som danskarna slog upp för 400 år sedan. Ett verkligt pittoreskt litet samhälle nuförtiden.

Sedan åkte vi så långt syd-ost man kan komma, nämligen Torhamns udde. Där är det både militärt område, naturreservat och vacker natur i ett. Dessutom en boplats under bronsåldern.

Idag pratade Axel om att han ska köpa en sommarstuga för egna pengar när han blir stor (satt och pratade högt bak i bilen).
-Jag ska göra som farmor, först ska jag jobba och sen ska jag inte jobba.

Löprunda idag igen: 5,2 km.

Så till dagens bilder:

Bild från igår kväll. Skutt vid grillen.


Foto från idag, grabbarna i Kristianopel


Det var ett mysigt ställe alldeles intill muren ut mot havet


Torhamns udde - onsdag kväll.


Therese smakar Skutts burgare på tisdagkvällen - svinbra väder.


Här hugger Burger King i själv :)

Tjipp tjipp. I morgon kan det bli en resa med MS Ungskär i Blekinge skäörgård men det beror på vädret.



Kommentarer
Postat av: (Far)mor Eva-Britt

Goá grabbarna Grus. Men denna lilla Axel, jaha, jag hoppas verkligen han får sluta sitt arbete under bättre förutsättningar än hans gamla farmor,hahaha.

2009-07-08 @ 21:59:28
Postat av: Ulle

Goa foton, ni ser ut att ha det toppenbra!

2009-07-09 @ 09:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback